Tipy, jak zvýšit povědomí o své firmě

Zvyšování povědomí o firmě nebo obchodní značce je jedním z nejdůležitějších úkolů podnikatelů. Dobrá pověst firmy dokáže přitáhnout pozornost více zákazníků, zvýšit úspěch na trhu a dosáhnout vyšších zisků. Přečtěte si několik tipů, jak mohou podnikatelé efektivně rozšiřovat povědomí o své firmě.

5 minut čtení
Obrázek ke článku Tipy, jak zvýšit povědomí o své firmě

Firmy všech velikostí, od drobných podnikatelů až po obrovské společnosti, se snaží co nejúčinněji dostat do povědomí široké veřejnosti. Neustále proto zkouší nové komunikační kanály a vyhodnocují jejich efektivitu. Účinky propagace sice nemusí být viditelné okamžitě, ale z dlouhodobého hlediska se budování dobré pověsti značky jednoznačně vyplatí. Firmy pak mnohem lépe udrží stávající zákazníky a osloví nové. Přečtěte si o základních způsobech, jak firmu efektivně představit vhodným skupinám zákazníků.

Firemní identita

Prvním krokem před zahájením samotných marketingových strategií musí být stanovení jasné a snadno rozpoznatelné firemní identity. To znamená, že pokud se zákazník podívá na logo firmy a jiné grafické prvky, musí mu hned být jasné, že patří ke konkrétní firmě. Pomocí marketingových strategií se pak firma svou identitou snaží oslovit co nejširší skupinu lidí.

Kvalitní webové stránky

V současnosti takřka bezvýhradně platí, že pokud firma není na internetu, jako by ani neexistovala. Většina zákazníků si produkty a služby nejprve vyhledává online, čte si recenze a porovnává značku s konkurencí. Pro firmy je tedy stěžejní, aby měly funkční a vyladěné webové stránky, kde zákazník najde všechny potřebné informace. A pokud je to pro obor firmy vhodné, neměl by jí chybět ani e-shop.

Web by měl vytvářet profesionál. Nestačí jen nadšení samotného podnikatele. Kromě toho, že stránky musí vypadat dobře po grafické stránce a být uživatelsky přívětivé, by také měly být přizpůsobené vyhledávačům pomocí takzvaných SEO principů. Díky nim se násobí pravděpodobnost, že na web zavítá více návštěvníků.

Pod zkratku SEO (Search Engine Optimization) patří metody, které mají za cíl přilákat co největší množství organických (tedy neplacených) návštěv uživatelů na webové stránky. Snaží se, aby se web zobrazoval na předních místech vyhledávačů. Firmy si na vylepšení SEO běžně najímají specialisty.

Sociální sítě

Další samozřejmostí dnešní doby jsou sociální sítě. Pomocí účtů na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, Twitteru nebo Pinterestu se povědomí o firmě může šířit velmi účinně a přitom levně. Důležité je pravidelně publikovat příspěvky a udržovat komunikaci s fanoušky. Nemá cenu si zakládat každý dostupný kanál a pak ho nechat ležet ladem. Firma si také musí důkladně rozmyslet, které sociální sítě jsou pro ni vhodné.

Pro sociální sítě i pro web platí, že by měly být plné kvalitního a podstatného obsahu, ke kterému se uživatelé budou rádi vracet. Když firmy svá online prostředí plní nezajímavou „vatou“ nebo jsou málo aktivní, zákazníky to od dalších návštěv rychle odrazuje.

Pokud se to pro obor konkrétní firmy hodí, měla by také zauvažovat o spolupráci s influencery na sociálních sítích. V poslední době jsou hodně populární a jejich kampaně úspěšné. Drobní influenceři s pár tisícovkami sledujících nepředstavují velkou finanční investici, ale přitom dokážou oslovit široké publikum. Umí vytvářet originální příspěvky a reklama na produkt od nich působí přirozeně.

E-mailing

Web a sociální sítě se vyplatí propojit s dalším užitečným online nástrojem – e-mailovým marketingem. Firma jednoduše vyzve návštěvníky svých stránek k tomu, aby se zaregistrovali k odběru novinek e-mailem. Může je k tomu nalákat například výměnou za e-knihu zdarma nebo za účast v soutěži. Tím si firma zajistí, že se bude moct zájemcům pravidelně připomínat prostřednictvím e-mailů. Získání souhlasu od adresátů je velmi důležité. Za nevyžádaná obchodní sdělení by firma totiž mohla dostat tučnou pokutu.

E-mailové kampaně také musí být dobře nastavené. Firmy by měly zákazníky oslovovat pouze v přiměřené míře – o každodenní e-maily nikdo nestojí. Neméně důležitý je i obsah. Do e-mailů se hodí jen ty nejzajímavější informace a nabídky.

Online nástroje představují pro firmy efektivní investici, jejíž výsledky jsou navíc dobře měřitelné. Dají se snadno analyzovat, pružně přizpůsobovat aktuálním potřebám a využívat pouze nejúčinnější komunikační kanály – ty, které preferují sami zákazníci.

 

Offline marketing

Přestože internet vládne modernímu světu, podnikatelé by neměli házet za hlavu ani „staré dobré“ nástroje marketingu z offline prostředí. Mnoha lidem totiž online svět stále nic neříká a dávají přednost osobním nákupům nebo setkáním s lidmi z masa a kostí.

V offline marketingu jde především o to dostat na všechna možná místa logo firmy a neustále se tak připomínat zákazníkům. Dobře a levně se pozornost dá přitáhnout například nápaditými vizitkami, brožurami, letáky nebo reklamními předměty.

Osobního kontaktu je samozřejmě možné dosáhnout na kamenné prodejně nebo třeba na různých veřejných akcích, jako jsou výstavy, veletrhy nebo konference. Na takových může firma oslovit velkou spoustu lidí se společnými zájmy.

Samostatná forma offline marketingu je sponzorování zajímavých událostí. Pokud firma finančně podpoří nějakou populární akci, jako je třeba festival nebo sportovní událost, její značku uvidí velké množství lidí najednou, a může je navíc oslovit třeba speciální prodejní akcí. Podpořit se dají i menší, lokální akce – nemusí se tedy jednat o přehnaně nákladnou záležitost.

Posilování značky je cesta k úspěchu

Budování povědomí o firmě je vždy dlouhodobá záležitost, ale jednoznačně se vyplatí. Především proto, že napomáhá rozvíjet důvěru a loajalitu zákazníků. Firma díky takovým aktivitám působí spolehlivě a profesionálně a zákazníci se k ní pak rádi vracejí.

Možností, jakými značku posilovat, je mnoho a neustále přibývají nové. Volba konkrétních kroků záleží především na velikosti firmy, oblasti, ve které působí, a také na cílech, kterých chce dosáhnout. S vhodným nastavením marketingové strategie dokážou pomoct zkušení profesionálové.

Tip: Konkurence na trhu je silná a zákazníci si dávno nevybírají jen podle ceny. Dobrým strategickým tahem při posilování značky je přechod na udržitelné podnikání.

Firma potřebuje i vhodné pojištění

Podnikatelé musí myslet na rozvoj firmy ze všech možných úhlů pohledu. Vedle dobré marketingové strategie by si měli také pohlídat, jestli mají správně nastavené podnikatelské pojištění, které ochrání firmu před nesčetnými riziky. Peníze ušetřené za případné škodné události představují další ze způsobů, jak firmě zajistit prostředky na propagaci a další růst.